1902
Hotel


Het hotel werd geopend tegelijkertijd met de opening van de industrie-, handel- en kunsttentoonstelling op 15 april 1902. Vanaf toen is de plek altijd gezien als de toplocatie van DĂĽsseldorf door zijn mooie uitzicht over de Hofgarten van de stad. In 1944 werd het hotel zwaar beschadigd; de bovenste verdiepingen werden bijvoorbeeld vernietigd na een brand ontstaan door luchtaanvallen.

Tijden de jaren 1945 en 1951 werd het Steigenberger Parkhotel eerst ingenomen door het Amerikaanse en later door het Britse bezettingsleger. Tot 1953 diende het als kantoor van de Mannesmann AG.

De renovatie van het hotel werd pas mogelijk nadat de Albert Steigenberger hotelketen het gebouw over had genomen. De wederopbouw werd uitgevoerd onder leiding van architecten Prof. Hentrich von Breuning, Prof. Tritthart, Schwebes en Kurt Walker jun. von Baden-Baden met de meest moderne middelen. Het hotel bezat bijvoorbeeld telefoons met een automatisch tellersysteem.
Na een onderbreking van tien jaar werd het hotel weer heropend ter gelegenheid van een tentoonstelling over jagen en vissen in 1954. Om in te kunnen spelen op de wensen van de gasten en om hun alle mogelijke vormen van luxe en service te kunnen bieden, werd het Steigenberger Parkhotel meerdere malen gerenoveerd.
Het Steigenberger Parkhotel is een authentieke plek waarvan het honderdjarig bestaan in 2002 gevierd werd. Het is een trefpunt geworden waar gasten vanuit de hele wereld graag terugkomen.

Historia

The hotel was first opened in connection with the opening of the industry, trade and art exhibition in Düsseldorf on April 15th in 1902 and was from then on considered the apple of Düsseldorf’s eye with its famous view over the city’s Hofgarten. With its proximity to the upper part of the famous Königsallee it remains the unmatched best location for a hotel in Düsseldorf.
In 1944 the Hotel was substantially damaged during air attacks and the upper floors were destroyed by fire.

Between the years 1945 and 1951 the Steigenberger Parkhotel was first taken over by American and later British occupying forces. Later on it served Mannesmann AG as administrative building until 1953.

A complete renovation of the hotel was only possible after the Albert Steigenberger Hotel Society took over the building. Reconstruction was carried out under the architects Prof Hentrich of Breuning, Prof Tritthart, Schwebes and Kurt Walker jun. of Baden-Baden, with the most modern state-of-the-art standards. In particular, the hotel boasted telephones with automatic charge meters.
After a ten year interruption the hotel was reopened on the occasion of 1954’s Hunting and Fishing Exhibition. Always responsive to the guests’ needs and aiming to offer them every possible luxury and friendly service, the Steigenberger Parkhotel was renovated on numerous occasions.
The house of traditions called “Steigenberger Parkhotel”, which celebrated its 100 years anniversary in 2002, is a valued rendez-vous venue for guests from all over the world.
Kies categorie voor meer info
Hotelovernachting Vergaderen Congressen Feesten Dineren